Blog

Teknologi Bahan Letupan Anti-Improvisasi Tentera Laut AS Mencapai Keupayaan Operasi

Tentera Laut AS mengumumkan keupayaan operasi penuh penyelesaian peperangan elektronik terbarunya terhadap peranti letupan buatan sendiri.

Peperangan Elektronik Peranti Letupan Improvisasi (RCIED) Bersama Kaunter Radio (JCREW) terdiri daripada konfigurasi tapak yang dipasang, ditanggalkan dan tetap untuk melindungi aset mobiliti, askar kaki dan tapak tentera daripada bahan letupan yang didayakan radio. Pemotong Tali & Wayar Jauh

Teknologi Bahan Letupan Anti-Improvisasi Tentera Laut AS Mencapai Keupayaan Operasi

JCREW boleh disepadukan dengan kenderaan darat dan dibawa oleh kakitangan sebagai peralatan manpack.

Platform ini juga boleh dipasang di lokasi sementara, separa kekal dan kekal, termasuk bangunan, lapangan terbang, kompaun dan pos pengawal.

JCREW terdiri daripada pakej data teknikal milik kerajaan yang lengkap, perkakasan boleh dinaik taraf, perisian, dan sistem penilaiannya sendiri untuk memastikan kesediaan operasi tanpa peralatan ujian luaran.

Berikutan kejayaan program itu, pengendali armada kini dilatih untuk mengawal dan mengekalkan platform JCREW.

Di samping itu, kemudahan sokongan bekalan dan depoh milik kerajaan telah ditubuhkan untuk melaksanakan pembaikan pada sistem.

Tentera Laut AS, Tentera Udara, New Zealand dan Australia sedang menggunakan JCREW.

“Program … yang mencapai keupayaan operasi penuh menunjukkan komitmen kami kepada pejuang perang, yang kini boleh menggunakan sepenuhnya teknologi ini dalam pelbagai domain untuk menentang ancaman daripada RCIED,” Pengurus Program Misi Ekspedisi Kapten Jon Haase menyatakan.

Teknologi Bahan Letupan Anti-Improvisasi Tentera Laut AS Mencapai Keupayaan Operasi

Pengesan Persimpangan Bukan Linear Pelbagai Guna The Defence Post bertujuan untuk menerbitkan pelbagai pendapat dan analisis berkualiti tinggi daripada pelbagai orang – adakah anda mahu menghantar pendapat anda kepada kami?Klik di sini untuk menyerahkan Op-Ed